norfid.wordpress.com
Συμβούλιο της Ευρώπης
Κοινοβουλευτική
Συνέλευση
Εμβόλια Covid-19:
ηθικά, νομικά και πρακτικά ζητήματα
Ψήφισμα 2361 (2021)
7.3.1 Διασφαλίζει ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με άλλο τρόπο να εμβολιαστεί, εάν δεν το επιθυμεί.
7.3.2 Διασφαλίζει ότι
κανείς δεν υφίσταται διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών
κινδύνων για την υγεία ή επειδή δεν θέλει να εμβολιαστεί.
…
7.5.2 χρησιμοποιεί
πιστοποιητικά εμβολιασμού ΜΟΝΟ για τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης της
αποτελεσματικότητας του εμβολίου, των πιθανών παρενεργειών και των ανεπιθύμητων
ενεργειών.
Συγγραφέας: Κοινοβουλευτική
Συνέλευση
Προέλευση Συζήτηση
της συνέλευσης στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση) (βλ
Έγγρ. 15212 , έκθεση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και
Βιώσιμης Ανάπτυξης, εισηγήτρια: κα Jennifer De Temmerman). Κείμενο που
εγκρίθηκε από τη Συνέλευση στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση).
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Εμβόλια Covid-19:
ηθικά, νομικά και πρακτικά ζητήματα
Ψήφισμα 2361 (2021)
Συγγραφέας: Κοινοβουλευτική
Συνέλευση
Προέλευση Συζήτηση
της συνέλευσης στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση) (βλ .
Έγγρ. 15212, έκθεση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης
Ανάπτυξης, εισηγήτρια: κα Jennifer De Temmerman). Κείμενο που εγκρίθηκε από τη
Συνέλευση στις 27 Ιανουαρίου 2021 (5η συνεδρίαση).
1 Η πανδημία του Covid-19, μια μολυσματική
ασθένεια που προκλήθηκε από το νέο coronavirus SARS-CoV-2, προκάλεσε πολλά
δεινά το 2020. Μέχρι τον Δεκέμβριο, έχουν καταγραφεί περισσότερα από 65
εκατομμύρια περιστατικά παγκοσμίως και έχουν χάσει πάνω από 1,5 εκατομμύρια
ζωές . Το βάρος της νόσου της ίδιας της πανδημίας, καθώς και τα μέτρα δημόσιας
υγείας που απαιτούνται για την καταπολέμησή της, έχουν καταστρέψει την
παγκόσμια οικονομία, θέτοντας γυμνά προϋπάρχοντα σφάλματα και ανισότητες
(συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη) και προκαλώντας
ανεργία, οικονομικά παρακμή και φτώχεια.
2. Η ταχεία ανάπτυξη παγκόσμιων ασφαλών και
αποτελεσματικών εμβολίων κατά του Covid-19 θα είναι απαραίτητη προκειμένου να
περιοριστεί η πανδημία, να προστατευθούν τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης,
να σωθούν ζωές και να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση των παγκόσμιων οικονομιών.
Παρόλο που οι μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις, όπως η φυσική απόσταση, η χρήση
προσώπων, το συχνό πλύσιμο των χεριών, καθώς και οι διακοπές λειτουργίας και οι
κλειδαριές, βοήθησαν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, τα ποσοστά
μόλυνσης αυξάνονται τώρα ξανά στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Πολλά κράτη
μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης βιώνουν ένα δεύτερο κύμα που είναι χειρότερο
από το πρώτο, ενώ οι πληθυσμοί τους αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερο
«πανδημική κόπωση» και αισθάνονται υποκινημένοι σχετικά με την παρακολούθηση
συνιστώμενων συμπεριφορών για την προστασία τους και άλλων από τον ιό.
3. Ακόμα και τα ταχέως αναπτυσσόμενα, ασφαλή
και αποτελεσματικά εμβόλια, ωστόσο, δεν αποτελούν άμεση πανάκεια. Μετά την
εορταστική περίοδο στα τέλη του έτους 2020 και στις αρχές του 2021, με τις
παραδοσιακές εσωτερικές συγκεντρώσεις, τα ποσοστά μόλυνσης πιθανότατα θα είναι
πολύ υψηλά στα περισσότερα κράτη μέλη. Επιπλέον, οι Γάλλοι γιατροί έχουν
συσχετιστεί επιστημονικά μεταξύ των θερμοκρασιών εξωτερικού χώρου και του
ποσοστού επίπτωσης της νόσου σε νοσηλεία και θανάτους. Τα εμβόλια αναμφίβολα
δεν θα είναι επαρκή για να μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά μόλυνσης αυτόν τον
χειμώνα – ιδίως όταν λαμβάνεται υπόψη ότι η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την
προσφορά. Έτσι, μια ομοιότητα της «κανονικής ζωής» δεν θα μπορεί να
συνεχιστεί ακόμη και στις καλύτερες περιστάσεις μέχρι τα μέσα έως τα τέλη του
2021 το νωρίτερο.
4. Για να είναι αποτελεσματικά τα εμβόλια, η
επιτυχής χρήση τους και η επαρκής πρόσληψη θα είναι καθοριστικής σημασίας.
Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσονται τα εμβόλια μπορεί να είναι
δύσκολο να καταπολεμηθεί η πρόκληση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης σε αυτά.
Απαιτείται επίσης δίκαιη ανάπτυξη εμβολίων Covid-19 για να διασφαλιστεί η
αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Εάν δεν είναι αρκετά ευρέως διανεμημένα σε μια
χώρα που έχει πληγεί σοβαρά, τα εμβόλια καθίστανται αναποτελεσματικά για τον
περιορισμό της παλίρροιας της πανδημίας. Επιπλέον, ο ιός δεν γνωρίζει σύνορα
και, επομένως, είναι προς το συμφέρον κάθε χώρας να συνεργαστεί για την
εξασφάλιση παγκόσμιας ισότητας στην πρόσβαση στα εμβόλια Covid-19. Η
διστακτικότητα των εμβολίων και ο εθνικισμός εμβολίων έχουν την ικανότητα να
εκτροχιάσουν την μέχρι στιγμής εκπληκτικά γρήγορη και επιτυχημένη προσπάθεια εμβολιασμού
Covid-19,επιτρέποντας τη μετάλλαξη του ιού SARS-CoV-2 και συνεπώς αμβλύ το πιο
αποτελεσματικό μέσο στον κόσμο κατά της πανδημίας μέχρι στιγμής.
5. Επομένως, απαιτείται διεθνής συνεργασία
περισσότερο από ποτέ για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη, κατασκευή και δίκαιη και
δίκαιη διανομή εμβολίων Covid-19. Το πρόγραμμα κατανομής εμβολίων Covid-19,
επίσης γνωστό ως COVAX, είναι η κορυφαία πρωτοβουλία για την παγκόσμια κατανομή
εμβολίων. Υπό την ηγεσία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ), της Συμμαχίας
Εμβολίων (Gavi) και του Συνασπισμού για Καινοτομίες Επιδημιακής Προετοιμασίας
(CEPI), η πρωτοβουλία αντλεί χρηματοδότηση από τις υποψήφιες χώρες για την
υποστήριξη της έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής ενός ευρέος φάσματος Covid -19
εμβόλια και διαπραγμάτευση των τιμών τους. Θα χρειαστεί επίσης επαρκής
διαχείριση εμβολίων και εφοδιαστική αλυσίδα εφοδιασμού, που απαιτούν διεθνή
συνεργασία και προετοιμασίες από τα κράτη μέλη, προκειμένου να χορηγηθούν τα
εμβόλια κατά του ιού με ασφαλή και δίκαιο τρόπο. Από την άποψη αυτή,η
Κοινοβουλευτική Συνέλευση εφιστά την προσοχή στην καθοδήγηση των χωρών σχετικά
με την ετοιμότητα του προγράμματος, την εφαρμογή και τη λήψη αποφάσεων σε
επίπεδο χώρας που έχει αναπτύξει η ΠΟΥ.
6. Τα κράτη μέλη πρέπει ήδη να προετοιμάσουν
τις στρατηγικές ανοσοποίησης για να κατανείμουν τις δόσεις με ηθικό και δίκαιο
τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης σχετικά με το ποιες ομάδες πληθυσμού θα
δώσουν προτεραιότητα στα αρχικά στάδια όταν η προσφορά είναι μικρή, και πώς να
επεκτείνει τον εμβολιασμό ως διαθεσιμότητα ενός ή περισσότερων Covid- Βελτιώνει
19 εμβόλια. Οι βιοηθικοί και οι οικονομολόγοι συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι
άτομα άνω των 65 ετών και άτομα κάτω των 65 ετών με υποκείμενες παθήσεις υγείας
τα θέτουν σε υψηλότερο κίνδυνο σοβαρής ασθένειας και θανάτου, εργαζόμενοι στον
τομέα της υγείας (ειδικά εκείνοι που συνεργάζονται στενά με άτομα που ανήκουν
σε ομάδες υψηλού κινδύνου ), και στα άτομα που εργάζονται σε βασικές υποδομές
ζωτικής σημασίας θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα πρόσβαση στον εμβολιασμό. Τα
παιδιά, οι έγκυες γυναίκες και οι θηλάζουσες μητέρες, για τις οποίες δεν έχει
εγκριθεί μέχρι τώρα κανένα εμβόλιο, δεν πρέπει να λησμονούνται.
7. Επιστήμονες έχουν κάνει αξιοσημείωτη
δουλειά σε χρόνο ρεκόρ. Τώρα εναπόκειται στις κυβερνήσεις να ενεργήσουν. Η
Συνέλευση υποστηρίζει το όραμα του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών ότι ένα
εμβόλιο Covid-19 πρέπει να είναι παγκόσμιο δημόσιο αγαθό. Η ανοσοποίηση πρέπει
να είναι διαθέσιμη σε όλους, παντού. Συνεπώς, η Συνέλευση καλεί τα κράτη μέλη
και την Ευρωπαϊκή Ένωση:
7.1 σχετικά με
την ανάπτυξη εμβολίων Covid-19:
7.1.1 διασφαλίζει υψηλής ποιότητας δοκιμές που είναι
ορθές και διεξάγονται με ηθικό τρόπο σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της
Σύμβασης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη βιοϊατρική (ETS No. 164, Σύμβαση
του Οβιέδο) και το Πρόσθετο Πρωτόκολλό της σχετικά με τη Βιοϊατρική Έρευνα
(CETS No. 195), και τα οποία περιλαμβάνουν σταδιακά παιδιά, έγκυες γυναίκες και
θηλάζουσες μητέρες ·
7.1.2 διασφαλίζει ότι οι ρυθμιστικοί φορείς που είναι
υπεύθυνοι για την αξιολόγηση και την έγκριση εμβολίων κατά του Covid-19 είναι
ανεξάρτητοι και προστατευμένοι από την πολιτική πίεση ·
7.1.3 διασφαλίζει ότι τηρούνται τα σχετικά ελάχιστα
πρότυπα ασφάλειας, αποτελεσματικότητας και ποιότητας των εμβολίων ·
7.1.4 εφαρμόζουν αποτελεσματικά συστήματα
παρακολούθησης των εμβολίων και της ασφάλειάς τους μετά τη διάθεσή τους στον
γενικό πληθυσμό, με σκοπό επίσης την παρακολούθηση των μακροπρόθεσμων
επιπτώσεών τους ·
7.1.5 θέσπισε ανεξάρτητα προγράμματα αποζημίωσης
εμβολίων για την εξασφάλιση αποζημίωσης για αδικαιολόγητες βλάβες και βλάβες
που οφείλονται στον εμβολιασμό
7.1.6 δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην πιθανή ανταλλαγή
πληροφοριών από στελέχη φαρμακευτικών προϊόντων ή φαρμακευτικές εταιρείες που
εμπλουτίζονται αδικαιολόγητα με δημόσια έξοδα, εφαρμόζοντας τις συστάσεις που
περιέχονται στο ψήφισμα
2071 (2015) για τη δημόσια υγεία και τα συμφέροντα της φαρμακευτικής
βιομηχανίας: πώς να εγγυηθείτε υπεροχή των συμφερόντων της δημόσιας υγείας;
7.1.7 ξεπεράσει τα εμπόδια και τους περιορισμούς που
απορρέουν από τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα δικαιώματα πνευματικής
ιδιοκτησίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ευρεία παραγωγή και διανομή εμβολίων
σε όλες τις χώρες και σε όλους τους πολίτες ·
7.2 σχετικά με τη
χορήγηση εμβολίων Covid-19:
7.2.1 διασφαλίζει τον σεβασμό της αρχής της δίκαιης
πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη, όπως ορίζεται στο άρθρο 3 της Σύμβασης
του Οβιέδο στα εθνικά σχέδια κατανομής εμβολίων, διασφαλίζοντας ότι τα εμβόλια
Covid-19 είναι διαθέσιμα στον πληθυσμό ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, ή
κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ικανότητα πληρωμής, τοποθεσία και άλλοι παράγοντες
που συχνά συμβάλλουν στις ανισότητες εντός του πληθυσμού ·
7.2.2 ανάπτυξη στρατηγικών για την ορθή διανομή
εμβολίων Covid-19 εντός των κρατών μελών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η προσφορά θα
είναι αρχικά χαμηλή και θα προετοιμάζεται για τον τρόπο επέκτασης των
προγραμμάτων εμβολιασμού όταν επεκτείνεται η προσφορά · ακολουθήστε τις
συμβουλές ανεξάρτητων εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών επιτροπών και θεσμών
βιοηθικής, καθώς και της ΠΟΥ, για την ανάπτυξη αυτών των στρατηγικών ·
7.2.3 διασφαλίζει ότι τα άτομα εντός των ίδιων ομάδων
προτεραιότητας αντιμετωπίζονται ισότιμα, με ιδιαίτερη προσοχή στα πιο ευάλωτα
άτομα, όπως τα ηλικιωμένα άτομα, τα άτομα με υποκείμενες καταστάσεις και τους
εργαζομένους στον τομέα της υγείας, ειδικά εκείνα που συνεργάζονται στενά με άτομα
που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο ομάδες, καθώς και άτομα που εργάζονται σε
βασικές υποδομές και δημόσιες υπηρεσίες, ιδίως σε κοινωνικές υπηρεσίες,
δημόσιες συγκοινωνίες, επιβολή νόμου και σχολεία, καθώς και σε άτομα που
εργάζονται σε λιανική ·
7.2.4 προωθεί την ισότητα στην πρόσβαση στα εμβόλια
Covid-19 μεταξύ χωρών με την υποστήριξη διεθνών προσπαθειών όπως η Πρόσβαση στο
Covid-19 Tools Accelerator (ACT Accelerator) και η Διευκόλυνση COVAX.
7.2.5 αποφύγετε να αποθηκεύσετε εμβόλια Covid-19 που
υπονομεύουν την ικανότητα άλλων χωρών να προμηθεύονται εμβόλια για τους
πληθυσμούς τους, να διασφαλίζουν ότι το απόθεμα δεν μεταφράζεται σε
κλιμακούμενες τιμές εμβολίων από εκείνους που αποθηκεύουν σε εκείνους που δεν
μπορούν, διεξάγουν έλεγχο και δέουσα επιμέλεια για να διασφαλίσουν ταχεία
ανάπτυξη εμβολίων στο ελάχιστο κόστος με βάση την ανάγκη να μην ισχύουν στην
αγορά ·
7.2.6 διασφαλίζει ότι κάθε χώρα είναι σε θέση να
εμβολιάσει τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας και τις ευάλωτες ομάδες τους
προτού διατεθεί ο εμβολιασμός σε ομάδες χωρίς κίνδυνο και, ως εκ τούτου,
εξετάστε το ενδεχόμενο να δώσετε δόσεις εμβολίου ή να αποδεχτείτε ότι πρέπει να
δοθεί προτεραιότητα σε χώρες που δεν έχουν ακόμη να το πράξει, έχοντας κατά νου
ότι μια δίκαιη και δίκαιη κατανομή δόσεων εμβολίου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο
πιο αποτελεσματικός τρόπος για την καταπολέμηση της πανδημίας και τη μείωση των
σχετικών κοινωνικοοικονομικών επιβαρύνσεων ·
7.2.7 διασφαλίζει ότι τα εμβόλια Covid-19 των οποίων
η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα έχει τεκμηριωθεί είναι προσιτά σε όλους
όσους τα απαιτούν στο μέλλον, προσφεύγοντας, όπου απαιτείται, σε υποχρεωτικές
άδειες με αντάλλαγμα την καταβολή των δικαιωμάτων ·
7.3 σχετικά με
την εξασφάλιση υψηλής πρόσληψης εμβολίου:
7.3.1 διασφαλίζει ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και
ότι κανείς δεν πιέζεται πολιτικά, κοινωνικά ή με άλλο τρόπο να εμβολιαστεί, εάν
δεν το επιθυμεί.
7.3.2 διασφαλίζει ότι
κανείς δεν υφίσταται διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών
κινδύνων για την υγεία ή επειδή δεν θέλει να εμβολιαστεί.
7.3.3 λαμβάνει
έγκαιρα αποτελεσματικά μέτρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, της
παραπληροφόρησης και της δισταξίας σχετικά με τα εμβόλια Covid-19 ·
7.3.4 διανέμει
διαφανείς πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια και τις πιθανές παρενέργειες των
εμβολίων, συνεργαζόμενοι με και ρυθμίζοντας τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για
την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης ·
7.3.5 επικοινωνούν με
διαφάνεια το περιεχόμενο των συμβάσεων με τους παραγωγούς εμβολίων και τα
καθιστούν δημόσια διαθέσιμα για κοινοβουλευτικό και δημόσιο έλεγχο ·
7.3.6 συνεργάζεται με
μη κυβερνητικές οργανώσεις ή / και άλλες τοπικές προσπάθειες προσέγγισης
περιθωριοποιημένων ομάδων ·
7.3.7 συνεργάζεται
με τις τοπικές κοινότητες για την ανάπτυξη και εφαρμογή προσαρμοσμένων
στρατηγικών για την υποστήριξη της πρόσληψης εμβολίων.
7.4 σχετικά με τον εμβολιασμό Covid-19 για
παιδιά:
7.4.1 διασφαλίζει ισορροπίας μεταξύ της ταχείας
ανάπτυξης του εμβολιασμού για τα παιδιά και της δέουσας αντιμετώπισης των
ζητημάτων ασφάλειας και αποτελεσματικότητας και διασφάλιση της πλήρους
ασφάλειας και αποτελεσματικότητας όλων των εμβολίων που διατίθενται στα παιδιά,
με έμφαση στο συμφέρον του παιδιού, σύμφωνα με το Σύμβαση των Εθνών για τα
δικαιώματα του παιδιού ·
7.4.2 διασφαλίζει δοκιμές υψηλής ποιότητας, με τη
δέουσα προσοχή για τις σχετικές διασφαλίσεις, σύμφωνα με τα διεθνή νομικά
πρότυπα και οδηγίες, συμπεριλαμβανομένης της δίκαιης κατανομής των οφελών και
των κινδύνων στα παιδιά που μελετώνται ·
7.4.3 διασφαλίζει ότι οι επιθυμίες των παιδιών
λαμβάνονται δεόντως υπόψη, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητα τους
· όταν δεν μπορεί να δοθεί η συγκατάθεση ενός παιδιού, βεβαιωθείτε ότι η
συμφωνία παρέχεται σε άλλες μορφές και ότι βασίζεται σε αξιόπιστες και
κατάλληλες ηλικίες πληροφορίες ·
7.4.4 υποστηρίζει τη UNICEF στις προσπάθειές της να
παραδώσει εμβόλια από κατασκευαστές που έχουν συμφωνήσει με τη Διευκόλυνση
COVAX σε όσους τα χρειάζονται περισσότερο.
7.5 όσον αφορά τη
διασφάλιση της παρακολούθησης των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων των εμβολίων
COVID-19 και της ασφάλειάς τους:
7.5.1 διασφαλίζει διεθνούς συνεργασίας για την
έγκαιρη ανίχνευση και αποσαφήνιση οποιωνδήποτε σημάτων ασφαλείας μέσω της
παγκόσμιας ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με ανεπιθύμητα
συμβάντα μετά την ανοσοποίηση (AEFIs) ·
7.5.2 χρησιμοποιεί πιστοποιητικά εμβολιασμού μόνο για
τον καθορισμένο σκοπό παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του εμβολίου, των
πιθανών παρενεργειών και των ανεπιθύμητων ενεργειών
7.5.3 εξαλείφει τυχόν κενά στην επικοινωνία μεταξύ
τοπικών, περιφερειακών και διεθνών αρχών δημόσιας υγείας που χειρίζονται
δεδομένα AEFI και να ξεπεράσει τις αδυναμίες στα υπάρχοντα δίκτυα δεδομένων
υγείας ·
7.5.4 φέρνει τη φαρμακοεπαγρύπνηση πιο κοντά στα
συστήματα υγειονομικής περίθαλψης.
7.5.5 υποστηρίζει το αναδυόμενο πεδίο της έρευνας για
τα αντιβιοτικά, η οποία μελετά τις μεμονωμένες παραλλαγές στις αποκρίσεις του εμβολίου
με βάση τις διαφορές στην έμφυτη ανοσία, τα μικρόβια και την ανοσογενετική.
8 Αναφορικά με το ψήφισμα
2337 (2020) σχετικά με τις δημοκρατίες που αντιμετωπίζουν την πανδημία
Covid-19, η Συνέλευση επιβεβαιώνει ότι, ως ακρογωνιαίος θεσμός της δημοκρατίας,
τα κοινοβούλια πρέπει να συνεχίσουν να διαδραματίζουν τον τριπλό τους ρόλο
εκπροσώπησης, νομοθεσίας και εποπτείας σε πανδημικές συνθήκες. Συνεπώς, η
Συνέλευση καλεί τα κοινοβούλια να ασκήσουν αυτές τις εξουσίες, ανάλογα με την
περίπτωση, επίσης όσον αφορά την ανάπτυξη, την κατανομή και τη διανομή εμβολίων
Covid-19.
=============================================================================================
Covid-19 vaccines:
ethical, legal and practical considerations
Resolution 2361
(2021)
Author(s): Parliamentary
Assembly
Origin Assembly
debate on 27 January 2021 (5th Sitting) (see Doc. 15212, report of the
Committee on Social Affairs, Health and Sustainable Development, rapporteur: Ms
Jennifer De Temmerman). Text adopted by the Assembly on 27 January
2021 (5th Sitting). ….
7.3.1 ensure
that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and
that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves
vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure
that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to
possible health risks or not wanting to be vaccinated;
1 The pandemic
of Covid-19, an infectious disease caused by the novel coronavirus SARS-CoV-2,
has caused much suffering in 2020. By December, more than 65 million cases had
been recorded worldwide and more than 1.5 million lives had been lost. The
disease burden of the pandemic itself, as well as the public health measures
required to combat it, have devastated the global economy, laying bare
pre-existing fault-lines and inequalities (including in access to health care),
and causing unemployment, economic decline and poverty.
2 Rapid
deployment worldwide of safe and efficient vaccines against Covid-19 will be
essential in order to contain the pandemic, protect health-care systems, save
lives and help restore global economies. Although non-pharmaceutical
interventions such as physical distancing, the use of facemasks, frequent hand
washing, as well as shutdowns and lockdowns, have helped slow down the spread
of the virus, infection rates are now rising again across most of the globe.
Many Council of Europe member States are experiencing a second wave which is
worse than the first, while their populations are increasingly experiencing
“pandemic fatigue” and are feeling demotivated about following recommended
behaviours to protect themselves and others from the virus.
3 Even rapidly
deployed, safe and effective vaccines, however, are not an immediate panacea.
Following the festive season at the end of the year 2020 and the beginning of
2021, with its traditional indoor gatherings, infection rates will likely be
very high in most member States. In addition, a correlation has just been
scientifically established by French doctors between outdoor temperatures and
the disease incidence rate on hospitalisations and deaths. The vaccines will no
doubt not be sufficient to bring down infection rates significantly this winter
– in particular when taking into account that demand far outstrips supply at
this point. A semblance of “normal life” will thus not be able to resume even
in the best of circumstances until mid to late 2021 at the earliest.
4 For the
vaccines to be effective, their successful deployment and sufficient uptake
will be crucial. However, the speed at which the vaccines are being developed
may pose a difficult to combat challenge to building up trust in them. An
equitable deployment of Covid-19 vaccines is also needed to ensure the efficacy
of the vaccine. If not widely enough distributed in a severely hit area of a
country, vaccines become ineffective at stemming the tide of the pandemic.
Furthermore, the virus knows no borders and it is therefore in every country’s
interest to co-operate on ensuring global equity in access to Covid-19
vaccines. Vaccine hesitancy and vaccine nationalism have the capacity to derail
the so-far surprisingly fast and successful Covid-19 vaccine effort, by
allowing the SARS-CoV-2 virus to mutate and thus blunt the world’s most
effective instrument against the pandemic so far.
5 International
co-operation is thus needed now more than ever in order to speed up the
development, manufacturing and fair and equitable distribution of Covid-19
vaccines. The Covid-19 Vaccine Allocation Plan, also known as COVAX, is the
leading initiative for global vaccine allocation. Co-led by the World Health
Organization (WHO), the Vaccine Alliance (Gavi) and the Coalition for Epidemic
Preparedness Innovations (CEPI), the initiative pulls funding from subscribing
countries to support the research, development and manufacturing of a wide
range of Covid-19 vaccines and negotiate their pricing. Adequate vaccine
management and supply chain logistics, which require international co-operation
and preparations by member States, will also be needed in order to deliver the
vaccines against the virus in a safe and equitable way. In this regard, the
Parliamentary Assembly draws attention to guidance for countries on programme
preparedness, implementation and country-level decision-making developed by
WHO.
6 Member States
must already now prepare their immunisation strategies to allocate doses in an
ethical and equitable way, including deciding on which population groups to
prioritise in the initial stages when supply is short, and how to expand
vaccination as availability of one or more Covid-19 vaccines improves.
Bioethicists and economists largely agree that persons over 65 years old and
persons under 65 with underlying health conditions putting them at a higher
risk of severe illness and death, health-care workers (especially those who
work closely with persons who are in high-risk groups), and people who work in
essential critical infrastructure should be given priority vaccination access.
Children, pregnant women and nursing mothers, for whom no vaccine has so far
been authorised, should not be forgotten.
7 Scientists
have done a remarkable job in record time. It is now for governments to act.
The Assembly supports the vision of the Secretary General of the United Nations
that a Covid-19 vaccine must be a global public good. Immunisation must be
available to everyone, everywhere. The Assembly thus urges member States and
the European Union to:
7.1 with respect
to the development of Covid-19 vaccines:
7.1.1 ensure
high quality trials that are sound and conducted in an ethical manner in
accordance with the relevant provisions of the Convention on human rights and
biomedicine (ETS No. 164, Oviedo Convention) and its Additional Protocol
concerning Biomedical Research (CETS No. 195), and which progressively
include children, pregnant women and nursing mothers;
7.1.2 ensure
that regulatory bodies in charge of assessing and authorising vaccines against
Covid-19 are independent and protected from political pressure;
7.1.3 ensure
that relevant minimum standards of safety, efficacy and quality of vaccines are
upheld;
7.1.4 implement
effective systems for monitoring the vaccines and their safety following their
roll-out to the general population, also with a view to monitoring their
long-term effects;
7.1.5 put in
place independent vaccine compensation programmes to ensure compensation for
undue damage and harm resulting from vaccination;
7.1.6 pay
special attention to possible insider trading by pharmaceutical executives, or
pharmaceutical companies unduly enriching themselves at public expense, by
implementing the recommendations contained in Resolution 2071 (2015) on
Public health and the interests of the pharmaceutical industry: how to
guarantee the primacy of public health interests?
7.1.7 overcome
the barriers and restrictions arising from patents and intellectual property
rights, in order to ensure the widespread production and distribution of
vaccines in all countries and to all citizens;
7.2 with respect
to the allocation of Covid-19 vaccines:
7.2.1 ensure
respect for the principle of equitable access to health care as laid down in
Article 3 of the Oviedo Convention in national vaccine allocation plans,
guaranteeing that Covid-19 vaccines are available to the population regardless
of gender, race, religion, legal or socio-economic status, ability to pay,
location and other factors that often contribute to inequities within the
population;
7.2.2 develop
strategies for the equitable distribution of Covid-19 vaccines within member
States, taking into account that the supply will initially be low, and prepare
for how to expand vaccination programmes when the supply expands; follow the
advice of independent national, European and international bioethics committees
and institutions, as well as of WHO, in the development of these strategies;
7.2.3 ensure
that persons within the same priority groups are treated equally, with special
attention to the most vulnerable people such as older persons, those with
underlying conditions and health care workers, especially those who work
closely with persons who are in high-risk groups, as well as people who work in
essential infrastructure and in public services, in particular in social
services, public transport, law enforcement, and schools, as well as those who
work in retail;
7.2.4 promote
equity in access to Covid-19 vaccines between countries by supporting
international efforts such as the Access to Covid-19 Tools Accelerator (ACT
Accelerator) and its COVAX Facility;
7.2.5 refrain
from stockpiling Covid-19 vaccines which undermines the ability of other
countries to procure vaccines for their populations, ensure stockpiling does
not translate to escalating prices for vaccines from those who stockpile to
those who cannot, conduct auditing and due diligence to ensure rapid deployment
of vaccines at minimum cost based on need not market power;
7.2.6 ensure
that every country is able to vaccinate their health-care workers and
vulnerable groups before vaccination is rolled out to non-risk groups, and thus
consider donating vaccine doses or accept that priority be given to countries
which have not yet been able to do so, bearing in mind that a fair and
equitable global allocation of vaccine doses is the most efficient way of
beating the pandemic and reducing the associated socio-economic burdens;
7.2.7 ensure
that Covid-19 vaccines whose safety and effectiveness has been established are
accessible to all who require them in the future, by having recourse, where
necessary, to mandatory licences in return for the payment of royalties;
7.3 with respect
to ensuring high vaccine uptake:
7.3.1 ensure
that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and
that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves
vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure
that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to
possible health risks or not wanting to be vaccinated;
7.3.3 take early
effective measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy
regarding Covid-19 vaccines;
7.3.4 distribute
transparent information on the safety and possible side effects of vaccines,
working with and regulating social media platforms to prevent the spread of
misinformation;
7.3.5 communicate
transparently the contents of contracts with vaccine producers and make them
publicly available for parliamentary and public scrutiny;
7.3.6 collaborate
with non-governmental organisations and/or other local efforts to reach out to
marginalised groups;
7.3.7 engage
with local communities in developing and implementing tailored strategies to
support vaccine uptake;
7.4 with respect
to Covid-19 vaccination for children:
7.4.1 ensure
balance between the rapid development of vaccination for children and duly addressing
safety and efficacy concerns and ensuring complete safety and efficacy of all
vaccines made available to children, with a focus on the best interest of the
child, in accordance with the United Nations Convention on the Rights of the
Child;
7.4.2 ensure
high quality trials, with due care for relevant safeguards, in accordance with
international legal standards and guidance, including a fair distribution of
the benefits and risks in the children who are studied;
7.4.3 ensure
that the wishes of children are duly taken into account, in accordance with
their age and maturity; where a child’s consent cannot be given, ensure that
agreement is provided in other forms and that it is based on reliable and age
appropriate information;
7.4.4 support
UNICEF in its efforts to deliver vaccines from manufacturers that have
agreements with the COVAX Facility to those who need them most;
7.5 with respect
to ensuring the monitoring of the long-term effects of the COVID-19 vaccines
and their safety:
7.5.1 ensure
international co-operation for timely detection and elucidation of any safety
signals by means of real-time global data exchange on adverse events following
immunisation (AEFIs);
7.5.2 use
vaccination certificates only for their designated purpose of monitoring vaccine
efficacy, potential side-effects and adverse events;
7.5.3 eliminate
any gaps in communication between local, regional and international public
health authorities handling AEFI data and overcome weaknesses in existing
health data networks;
7.5.4 bring
pharmacovigilance closer to health-care systems;
7.5.5 support
the emerging field of adversomics research which studies inter-individual
variations in vaccine responses based on differences in innate immunity,
microbiomes and immunogenetics.
8 With reference
to Resolution 2337 (2020) on
Democracies facing the Covid-19 pandemic, the Assembly reaffirms that, as
cornerstone institutions of democracy, parliaments must continue to play their
triple role of representation, legislation and oversight in pandemic
circumstances. The Assembly thus calls on parliaments to exercise these powers,
as appropriate, also in respect of the development, allocation and distribution
of Covid-19 vaccines.
Πηγή: https://pace.coe.int/en/files/29004/html
https://norfid.wordpress.com/2021/03/01/%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-2361-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%BF/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.